Objavljen
Postoji mnogo potencijalnih načina za interakciju operativnih Centara za prevoz putnika. SIRI je usvojio pristup koji podrazumeva korišćenje otvorenih kompleta standardnih struktura podataka, koji se prenose kroz komunikacione kanale konstruisane uz upotrebu jedne od malog broja preciziranih opcija.
Deo 2 ovog dokumenta definiše komunikacione kanale. Ova sekcija Dela 3 definiše broj funkcionalnih modula, baziranih na 'upotrebnim slučajevima' identifikovanim u Prilogu B Dela 1:
- Radni red vožnje (RT): Ova usluga omogućava dobijanje informacija u vezi planiranog napretka vozila koja izvršavaju određenu uslugu, uz podatke koji se odnose na pojedini radni dan u vezi vremena polaska i dolaska vozila za određene stanice na planiranoj ruti
- Procena reda vožnje (ET): Ova usluga omogućava dobijanje informacija u vezi stvarnog napretka u putovanju vozila koja se kreću duž određenih uslužnih linija, uz detaljne podatke u vezi očekivanog vremena polaska i dolaska za određene stanice na planiranoj ruti. Za već pređene stanice ostaju zabeleženi svi relevantni podaci, dok za stanice koje nisu pređene figurišu podaci zasnovani na predviđanjima. Pored toga, usluga procene reda vožnje omogućava da putovanja uz korišćenje vozila budu otkazana, dodata ili izmenjena.
- Stanični red vožnje (ST): Ova usluga omogućava uvid u raspored dolazaka i odlazaka vozila za označenu stanicu. Može se koristiti u svrhu smanjenja količine informacija koje treba poslati ka stanicama i ekranima na kojima se red vožnje prikazuje, a i kao skup referentnih informacija neophodnih za rad Službe za stanični nadzor; i obezbeđuje podatke za izradu statičnih redova vožnje.
- Stanični nadzor (SM): Ova usluga omogućava uvid u raspored dolazaka i odlazaka vozila za označenu stanicu. Može se koristiti pomoću ekrana i drugih sredstava za prezentaciju u svrhu obezbeđivanja rasporeda odlazaka i informacija o putovanju u realnom vremenu, kako na stanicama tako i u daljinskom sistemu.
- Nadzor nad vozilima (VM): Ova usluga omogućava dobijanje informacija koje se odnose na trenutnu lokaciju i status grupe vozila, uz obezbeđivanje svih aktuelnih relevantnih informacija iz jednog sistema za automatski nadzor nad vozilima (AVMS) u vezi svih vozila koja ispunjavaju grupu kriterijuma za odabir.
- Red vožnje linija za vezu (CT): Ova usluga može se koristiti u svrhu obezbeđivanja informacija u vezi zakazanih dolazaka pomoćnog vozila za prevoz putnika do operatera distributera koji pruža uslugu povezivanja linija. Operater distributera nakon toga može da planira na koji način da obezbedi povezivanje, uz korišćenje očekivanog ili nekog drugog vozila.
- Nadzor nad linijama za vezu (SM): ova usluga koristi se u svrhu obezbeđivanja informacija u vezi očekivanih dolazaka pomoćnih vozila do operatera distributera koji pruža uslugu povezivanja linija. Operater distributera može nakon toga da izvrši uslugu u smislu garantovanja povezivanja linija koja bi bila bazirana na stvarnom kretanju vozila.
- Opšta poruka (GM): SIRI usluga 'Opšta poruka' koristi se u svrhu razmene informativnih poruka između identifikovanih pojedinaca u formatu sa slobodnom ili proizvoljnom strukturom, što omogućava da poruke budu poslate ili opozvane. Porukama se, pored stvarnog sadržaja, dodeljuju i periodi važenja.
POVUČEN
SRPS EN 15531-3:2016
OBJAVLJEN
SRPS EN 15531-3:2022
60.60
Standard objavljen
30. 12. 2022.