Objavljen
1.1 Interfejsi definisani ovim dokumentom
1.1.1 Poslovni kontekst
Informacije se u realnom vremenu mogu razmenjivati između više različitih organizacija, ili između različitih sistema koji pripadaju istoj organizaciji. Ključni interfejsi uključuju sledeće razmene informacija:
- Između Centara za kontrolu vozila javnog transporta – uopšteno posmatrano, za upravljanje voznim parkom i mrežom.
- Između kontrolnog Centra i sistema za pružanje informacija, uopšteno posmatrano, u svrhu pružanja operativnih informacija za javnu prezentaciju.
- Između sistema za pružanje informacija – uopšteno posmatrano, deljenje informacija u svrhu obezbeđivanja da javno dostupne informacije budu potpune i sveobuhvatne.
- Između sistema za pružanje informacija – i sistema za dodavanje podataka pomoću kojih se sakupljaju i integrišu podaci iz velikog broja izvora i od različitih tipova snabdevača podacima, koji se nakon toga raspodeljuju dalje.
- Između sistema za pružanje podataka i uređaja i servisa pomoću kojih se putnici informišu kao što su mobilni telefoni, internet pretraživači, itd.
U Prilogu B je poslovni kontekst za SIRI detaljnije opisan.
SIRI je namenjen za distribuirano raspoređivanje informacija širokih razmera uz korišćenje široke lepeze instalacija. Pod takvim okolnostima često nije praktično sprovoditi nadogradnju na svim sistemima istovremeno. SIRI stoga sadrži formalni sistem za dodelu jedinstvenih imena ili brojeva, koji omogućava istovremeni rad na više nivoa istovremeno, kao i kontrolisan proces nadogradnje.
Unutar ovog opšteg okvira pomoću SIRI-ja se definiše karakterističan komplet konkretnih funkcionalnih usluga. Ove usluge razdvajaju komunikacione protokole od sadržaja poruka ('funkcionalne usluge'). Ovo omogućava razmenu identičnog funkcionalnog sadržaja uz korišćenje različitih transportnih mehanizama i obrazaca razmene, što je prikazano na slici 1 u obliku dijagrama.
1.1.2 SIRI Komunikacije
SIRI pruža koherentnu grupu funkcionalnih usluga za razmenu podataka za različite aspekte koji se odnose na radni red vožnje (RT). Opšti model podataka, baziran na Transmodel 6.0, koristi se u okviru svih usluga.
POVUČEN
SRPS EN 15531-1:2016
OBJAVLJEN
SRPS EN 15531-1:2022
60.60
Standard objavljen
30. 12. 2022.