Telefon: (011) 7541-421, 3409-301, 3409-335, 6547-293, 3409-310
E-mail: Prodaja standarda: prodaja@iss.rs Seminari, obuke: iss-edukacija@iss.rs Informacije o standardima: infocentar@iss.rs
Stevana Brakusa 2, 11030 Beograd
Glavni meni

SRPS CLC/TS 50459-3:2012

Primene na železnici — Sistemi za telekomunikacije, signalizaciju i obradu podataka — Evropski sistem upravljanja šinskim saobraćajem — Interfejs mašinovođa–mašina — Deo 3: Ergonomska raspodela informacija ERTMS/GSM-R

Railway applications - Communication, signalling and processing systems - European Rail Traffic Management System - Driver-Machine Interface - Part 3: Ergonomic arrangements of ERTMS/GSM-R information
29. 2. 2012.
95.99   Povučen   29. 2. 2016.

Опште информације

95.99     29. 2. 2016.

ISS

N009

Tehnička specifikacija

13.180     35.240.60     03.220.30  

engleski  

From plan 2011

Kupovina

Povučen

Jezik na kome želite da primite dokument.

Apstrakt

Ova tehnička specifikacija opisuje u ergonomskom pogledu, kako ERTMS informacije moraju da budu uređene i prikazane. Ova tehnička specifikacija opisuje više ergonomskih detalja u odnosu na one koji su dati u ERTMS/ETCS/GSM R specifikacijama. Ova tehnička specifikacija definiše ergonomiju za interfejs mašinovođa – mašina (DMI) za ERTMS/ETCS sistem za upravljanje voza, i za ERTMS/GSM R integrisane sisteme upravljanja vozom i radio sistema, i samo za ERTMS/GSM R radio sistem i ostale tehničke sisteme koji su trenutno predviđeni za primenu na voznim sredstvima. Ergonomija pokriva: - opšte uređenje (strukturu dijaloga, sekvence, način postavke, način bojenja), - simbole, - zvučne informacije, - uređenje unosa podataka. Ciljevi ERTMS/ETCS/GSM R upravljanja vozom i radio sistema su standardizovani sistemi koji olakšavaju interoperabilno kretanje vozova i omogućavaju izradu ekonomskih skala pri nabavci i radu. Krajnji cilj ove tehničke specifikacije je definisanje minimuma zahteva za DMI koji su neophodni kako bi se ovi ciljevi postigli. Stoga je tehnička specifikacija ograničena na ergonomsko razmatranje i ne definiše tehnologiju koja treba da se implementira. Razlozi za potrebu definisanja ergonomije za DMI su sledeći: - ostvarivanje harmonizovane i jasne prezentacije ERTMS/ETCS i STM informacije. Davanjem velikog broja STM koji zahtevaju korišćenje ERTMS/ETCS DMI, samo je harmonizovan pristup izvodljiv; - definisanje ergonomije interfejsa mašinovođa – mašina koja je kompatibilna sa dogovorenim interoperabilnim ERTMS specifikacijama; - smanjenje rizika od nepravilnog rada mašinovođe koji radi sa različitim vozovima opremljenim sa ERTMS/ETCS i ERTMS/GSM R; - olakšano upravljanje vozom u radu sa unificiranom ergonomijom, i stoga smanjenje troškova obuke mašinovođe. Ova tehnička specifikacija se može primeniti na sve vozove opremljene sa ERTMS/ETCS i takođe na vozove opremljene sa radio (GSM R) DMI. Predmet i područje primene Dela 3 serije tehničke specifikacije CLC/TS 50459 je definisanje ergonomske raspodele samo ERTMS/ETCS informacija.

Životni ciklus

TRENUTNO

POVUČEN
SRPS CLC/TS 50459-3:2012
95.99 Povučen
29. 2. 2016.

REVIDIRAN OD

POVUČEN
SRPS CLC/TS 50459-3:2016

Povezani projekti

Identičan sa CLC/TS 50459-3:2005