Fokus ovogodišnjeg Svetskog dana kvaliteta je isticanje važnosti poverenja koje korisnici imaju u organizaciju, kao i doprinosa svih u organizaciji u sticanju tog poverenja, u njegovo održavanje i rast. Iako je sticanje poverenja rezultat dugotrajnog i napornog rada i upornosti, ono se samo jednom pogrešnom odlukom, u jednoj sekundi, može raspršiti kao prah, a reputacija brenda se može nepovratno izgubiti.
Gotovo svakodnevno se u javnosti mogu pročitati tekstovi o neuspelom održavanju nivoa kvaliteta čak u najvećim svetskim kompanijama poput Fejsbuka i BMW-a, i uticaju koji taj neuspeh ima na kupce i zainteresovane strane.
Upravo zato je izuzetno važno da se u organizacijama uspostave sistemi menadžmenta kvalitetom zahvaljujući kojima se kupcima i zainteresovanim stranama dosledno isporučuju kvalitetni proizvodi i usluge. Svetski dan kvaliteta je prilika da se generalno skrene pažnja na ulogu koju sistemi menadžmenta kvalitetom imaju i za nas kao pojedince i za organizacije, kako bi procesi, sistemi i krajnji rezultati bili što efektivniji. Sistemi menadžmenta zapravo stvaraju kulturu u kojoj svi učesnici doprinose kontinuiranom poboljšanju i gde poverenje postaje višestrano – zaposleni veruju da imaju sredstva da svoj posao obavljaju kvalitetno, menadžment veruje da zaposleni kontinuirano doprinose procesu poboljšanja, a korisnici i druge zainteresovane strane veruju u kvalitetan rezultat, odnosno proizvod i uslugu.
Budući da su standardi iz oblasti sistema menadžmenta kvalitetom uvek najtraženiji, Institut za standardizaciju Srbije se trudi da u ovoj oblasti ispuni očekivanja korisnika i da bude u koraku sa Evropom i svetom. Na sledećoj adresi možete pogledati listu standarda iz sistema menadžmenta kvalitetom https://bit.ly/2Oq165a.