Svake godine na današnji dan članice IEC, ISO i ITU proslavljaju Svetski dan standarda, kao način odavanja priznanja hiljadama eksperata širom sveta za zajednički napor uložen u proces donošenja dobrovoljnih tehničkih sporazuma koji se objavljuju kao međunarodni standardi.
Moto ovogodišnjeg Svetskog dana standarda je „Standardi iz oblasti video-tehnologija kreiraju svetsku scenuˮ. O ovoj temi je bilo reči i na nedavnoj održanoj svečanoj proslavi Instituta za standardizaciju Srbije povodom 85 godina standardizacije, Dana Instituta i Svetskog dana standarda, a u nastavku teksta možete pročitati zajedničku poruku koju su ovim povodom objavili IEC, ISO i ITU.
„Video je savremeni medij izražavanja. Tehnološki napredak je promenio naš svet, izazvao revoluciju na polju zabave, povezao je prijatelje i porodice širom sveta, obogatio naša iskustva u vezi sa komunikacijama i omogućio značajna poboljšanja u oblasti zdravstvene zaštite i obrazovanja.
Inovacije u poslednjim decenijama dovele su do velikog napretka u kvalitetu video-tehnologija. Takođe, video je postao dostupniji, pomažući ljudima širom sveta da sa svima podele svoje priče pomoću pokretnih slika. Poboljšanja koja se ogledaju u sofisticiranosti i dostupnosti video-tehnologija postignuta su primenom međunarodnih standarda.
Algoritmi za kompresiju video-zapisa, koji su standardizovani zahvaljujući zajedničkom radu IEC, ISO i ITU, dobili su dve nagrade „Primetime Emmy Awardˮ, što predstavlja priznanje da su ovi standardi ključni u zadovoljavanju rastuće potražnje industrije za videom, kao jednom od najzahtevnijih aplikacija koje funkcionišu preko globalnih mreža.
Međunarodni standardi ispunjavaju zahteve industrije kojoj je potrebna veća mogućnost kompresije video-zapisa. Oni takođe omogućavaju lakši prelaz na novu generaciju tehnologije video-kompresije, i na taj način pomažu industriji da maksimalno povrati sredstva uložena u svaki vid investicije.
Postojanje ovih standarda priznatih širom sveta podrazumeva da video kodiran na jednom uređaju može biti dekodiran na drugom, bez obzira na uređaj koji se koristi. Time se uvodi ekonomija obima koja pospešuje rast tržišta, ulivajući poverenje inovatorima da ulažu u nove video-aplikacije i usluge.”