statement, symbol or graphic that declares one or more ethical aspect of a product, process, service or organization Note 1 to entry: An ethical claim can take the form of a statement, symbol or graphic on a product or package label, in product literature, in technical bulletins, in advertising or in publicity, amongst other things. Note 2 to entry: Ethical claims can be declared by persons or organizations such as producers, manufacturers, importers, distributors, retailers or communities. Note 3 to entry: Ethical aspects can include a broad range of social, economic justice and sustainability issues, e.g. local sourcing, fair trade, humane treatment of animals. Many ethical aspects are described in international documents and programmes identified in the Bibliography.
изјава, симбол или графички приказ којим се декларише један или више етичких аспеката производа, процеса, услуге или организације
НАПОМЕНА 1 уз термин: Етичка тврдња може да има форму изјаве, симбола или графичког приказа на етикети производа или на паковању, у литератури за производ, техничким билтенима, у рекламама или у јавности, поред осталих ствари.
НАПОМЕНА 2 уз термин: Етичке тврдње могу да декларишу особе или организације, као што су произвођачи, увозници, дистрибутери, трговци на мало или заједнице.
НАПОМЕНА 3 уз термин: Етички аспекти могу да обухвате широк спектар друштвених питања, питања економске правде и питања одрживости, нпр. локално снабдевање, фер трговина, хумано поступање са животињама. Многи етички аспекти су описани у међународним документима и програмима који су идентификовани у Библиографији.
explanation which is needed or given so that an ethical claim (3.1) can be properly understood by a user or potential user of the product.
образложење које је потребно или je дато како би корисник или потенцијални корисник производа могао правилно да разуме етичку тврдњу (3.1).
consecutive and interlinked stages of a product system, from raw material acquisition or generation from natural resources to final disposal Note 1 to entry: Not all ethical claims (3.1) relate to the full life cycle.
узастопне и међусобно повезане фазе система производа, од набавке (или аквизиције) сировина или производње из природних ресурса, до коначног одлагања
НАПОМЕНА 1 уз термин: Не односе се све етичке тврдње (3.1) на целокупан животни циклус.
ethical claim (3.1) regarding the superiority or equivalence on one product, process, service or organization versus another product, process, service or organization, or one product, process, service or organization over time.
етичка тврдња (3.1) која се односи на супериорност или једнакост једног производа, процеса, услуге или организације у односу на други производ, процес, услугу или организацију током времена
verifiable technical information that substantiates the ethical claim (3.1)
техничке информације које поткрепљују етичку тврдњу (3.1) и које могу да се верификују
available material that supports the ethical claim (3.1)
доступан материјал који подржава етичку тврдњу (3.1)