person who assists the organization on quality management system realization, giving advice or information
NOTE 1 The consultant can also assist in realizing parts of a quality management system.
NOTE 2 This International Standard provides guidance on how to distinguish a competent quality management system consultant from one who is not competent.
osoba koja pomaže organizaciji u realizaciji sistema menadžmenta kvalitetom dajući savete ili informacije
NAPOMENA 1 Konsultant može takođe da pomaže u realizovanju delova sistema menadžmenta kvalitetom.
NAPOMENA 2 Ovaj međunarodni standard daje uputstvo o tome kako razlikovati kompetentnog od nekompetentnog konsultanta za sistem menadžmenta kvalitetom.
osoba koja pomaže organizaciji u realizaciji sistema menadžmenta kvalitetom dajući savete ili informacije
NAPOMENA 1 Konsultant može takođe da pomaže u realizovanju delova sistema menadžmenta kvalitetom.
NAPOMENA 2 Ovaj međunarodni standard daje uputstvo o tome kako razlikovati kompetentnog od nekompetentnog konsultanta za sistem menadžmenta kvalitetom.
process of establishing, documenting, implementing, maintaining and continually improving a quality management system
NOTE Quality management system realization can include the following:
a) identifying the processes needed for a quality management system and their application throughout the organization;
b) determining the sequence and interaction of the identified processes;
c) determining criteria and methods needed to ensure that both the operation and control of the identified processes are effective;
d) ensuring the availability of resources and information necessary to support the operation and monitoring of the identified processes;
e) monitoring, measuring and analysing the identified processes;
f) implementing actions necessary to achieve planned results and continual improvement of the identified processes.
proces uspostavljanja, dokumentovanja, primene, održavanja i stalnog poboljšavanja sistema menadžmenta kvalitetom
NAPOMENA Realizacija sistema menadžmenta kvalitetom može da obuhvati sledeće:
a) identifikovanje procesa potrebnih za sistem menadžmenta kvalitetom i njihovu primenu u celoj organizaciji;
b) određivanje redosleda i međusobnog delovanja identifikovanih procesa;
c) određivanje kriterijuma i metoda potrebnih za obezbeđivanje efektivnosti i izvođenja i upravljanja identifikovanim procesima;
d) obezbeđenje raspoloživosti resursa i informacija neophodnih za podršku izvođenju i praćenju identifikovanih procesa;
e) praćenje, merenje i analiziranje identifikovanih procesa;
f) primenu neophodnih mera za dostizanje planiranih rezultata i stalno poboljšavanje identifikovanih procesa.
proces uspostavljanja, dokumentovanja, primene, održavanja i stalnog poboljšavanja sistema menadžmenta kvalitetom
NAPOMENA Realizacija sistema menadžmenta kvalitetom može da obuhvati sledeće:
a) identifikovanje procesa potrebnih za sistem menadžmenta kvalitetom i njihovu primenu u celoj organizaciji;
b) određivanje redosleda i međusobnog delovanja identifikovanih procesa;
c) određivanje kriterijuma i metoda potrebnih za obezbeđivanje efektivnosti i izvođenja i upravljanja identifikovanim procesima;
d) obezbeđenje raspoloživosti resursa i informacija neophodnih za podršku izvođenju i praćenju identifikovanih procesa;
e) praćenje, merenje i analiziranje identifikovanih procesa;
f) primenu neophodnih mera za dostizanje planiranih rezultata i stalno poboljšavanje identifikovanih procesa.