result of a process (3.4.1)
NOTE 1 There are four generic product categories, as follows:
â services (e.g. transport);
â software (e.g. computer program, dictionary);
â hardware (e.g. engine mechanical part);
â processed materials (e.g. lubricant).
Many products comprise elements belonging to different generic product categories. Whether the product is then called service, software, hardware or processed material depends on the dominant element. For example, the offered product âautomobileâ consists of hardware (e.g. tyres), processed materials (e.g. fuel, cooling liquid), software (e.g. engine control software, driver's manual), and service (e.g. operating explanations given by the salesman).
NOTE 2 Service is the result of at least one activity necessarily performed at the interface between the supplier (3.3.6) and customer (3.3.5) and is generally intangible. Provision of a service can involve, for example, the following:
â an activity performed on a customer-supplied tangible product (e.g. automobile to be repaired);
â an activity performed on a customer-supplied intangible product (e.g. the income statement needed to prepare a tax return);
â the delivery of an intangible product (e.g. the delivery of information in the context of knowledge transmission);
â the creation of ambience for the customer (e.g. in hotels and restaurants).
Software consists of information and is generally intangible and can be in the form of approaches, transactions or procedures (3.4.5).
Hardware is generally tangible and its amount is a countable characteristic (3.5.1). Processed materials are generally tangible and their amount is a continuous characteristic. Hardware and processed materials often are referred to as goods.
NOTE 3 Quality assurance (3.2.11) is mainly focused on intended product.
Rezultat procesa (3.4.1).
NAPOMENA 1 Postoje četiri generičke kategorije proizvoda:
— usluge (na primer transport);
— softver (na primer kompjuterski program, rečnik);
— hardver (na primer mehanički deo mašine);
— procesni materijali (na primer sredstva za podmazivanje).
Mnogi proizvodi sadrže elemente koji pripadaju različitim generičkim kategorijama proizvoda. Da li će se neki proizvod nazivati usluga, softver, hardver ili procesni materijal, zavisi od dominantnog elementa. Na primer, ponuđeni proizvod "automobil" sastoji se od hardvera (na primer pneumatika), procesnog materijala (na primer goriva, tečnosti za hlađenje), softvera (na primer upravljačkog softvera motora, priručnika za vozača) i usluge (na primer objašnjenja o radu koja daje prodavac).
NAPOMENA 2 Usluga je rezultat bar jedne aktivnosti koja se obavlja u interfejsu između isporučioca (3.3.6) i korisnika (3.3.5) i po pravilu je nematerijalne prirode. Pružanje usluge može obuhvatiti, na primer:
— aktivnost koja se obavlja na materijalnom proizvodu koji je isporučio korisnik (na primer automobil koji treba popraviti);
— aktivnost koja se obavlja na nematerijalnom proizvodu koji je isporučio korisnik (na primer izjava o prihodu koja je potrebna za povraćaj poreza);
— isporuku nematerijalnog proizvoda (na primer davanje informacija u kontekstu prenošenja znanja);
— stvaranje okruženja za korisnika (na primer u hotelima i restoranima).
Softver se sastoji od informacija i po pravilu je nematerijalne prirode, a može biti u obliku koncepcija, transakcija ili procedure (3.4.5).
Hardver je po pravilu materijalne prirode i karakteristika (3.5.1) njegove količine je prebrojivost. Procesni materijal je po pravilu materijalne prirode i karakteristika njegove količine je kontinualnost. Hardver i procesni materijali često se nazivaju robom.
NAPOMENA 3 Obezbeđenje kvaliteta (3.2.11) uglavnom je usredsređeno na planirani proizvod.
Rezultat procesa (3.4.1).
NAPOMENA 1 Postoje četiri generičke kategorije proizvoda:
— usluge (na primer transport);
— softver (na primer kompjuterski program, rečnik);
— hardver (na primer mehanički deo mašine);
— procesni materijali (na primer sredstva za podmazivanje).
Mnogi proizvodi sadrže elemente koji pripadaju različitim generičkim kategorijama proizvoda. Da li će se neki proizvod nazivati usluga, softver, hardver ili procesni materijal, zavisi od dominantnog elementa. Na primer, ponuđeni proizvod "automobil" sastoji se od hardvera (na primer pneumatika), procesnog materijala (na primer goriva, tečnosti za hlađenje), softvera (na primer upravljačkog softvera motora, priručnika za vozača) i usluge (na primer objašnjenja o radu koja daje prodavac).
NAPOMENA 2 Usluga je rezultat bar jedne aktivnosti koja se obavlja u interfejsu između isporučioca (3.3.6) i korisnika (3.3.5) i po pravilu je nematerijalne prirode. Pružanje usluge može obuhvatiti, na primer:
— aktivnost koja se obavlja na materijalnom proizvodu koji je isporučio korisnik (na primer automobil koji treba popraviti);
— aktivnost koja se obavlja na nematerijalnom proizvodu koji je isporučio korisnik (na primer izjava o prihodu koja je potrebna za povraćaj poreza);
— isporuku nematerijalnog proizvoda (na primer davanje informacija u kontekstu prenošenja znanja);
— stvaranje okruženja za korisnika (na primer u hotelima i restoranima).
Softver se sastoji od informacija i po pravilu je nematerijalne prirode, a može biti u obliku koncepcija, transakcija ili procedure (3.4.5).
Hardver je po pravilu materijalne prirode i karakteristika (3.5.1) njegove količine je prebrojivost. Procesni materijal je po pravilu materijalne prirode i karakteristika njegove količine je kontinualnost. Hardver i procesni materijali često se nazivaju robom.
NAPOMENA 3 Obezbeđenje kvaliteta (3.2.11) uglavnom je usredsređeno na planirani proizvod.
Nema informacija