Jedan od projekata koji su deo podrške Evropske unije Republici Srbiji u otklanjanju tehničkih barijera trgovini realizovan je pod nazivom „EU za Srbiju – Podrška bezbednijim proizvodima“. Ovaj projekat obuhvatio je različite aktivnosti čija zajednička svrha je bila pomoć našoj zemlji u procesu usaglašavanja sa procesima i standardima EU.
Rezultati projekta predstavljeni su na završnom sastanku održanom 25. oktobra 2022. godine u Palati Srbija. Ovom sastanku su prisustvovali predstavnica Delegacije EU u Srbiji gđa Andrea Hochhuber, predstavnik konzorcijuma čije članice su bile zadužene za sprovođenje projekta g. Eric Mañé, vođa projekta g. Francisco Verdera i predstavnici institucija koje su u njemu učestvovale: g. Miodrag Dugandžija, v.d. pomoćnika ministra iz Sektora za kvalitet i bezbednost proizvoda Ministarstva privrede, gđa Lidija Stojanović, pomoćnik ministra iz Sektora tržišne inspekcije Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija, predstavnici Privredne komore Srbije i predstavnici najvišeg rukovodstva institucija infrastrukture kvaliteta koje su učestvovale u projektu: Akreditacionog tela Srbije, Direkcije za mere i dragocene metale i Instituta za standardizaciju Srbije.
Kampanje koje su bile deo ovog projekta imale su za cilj podizanje svesti javnosti o značaju tehničkog zakonodavstva i samim tim jačanje kapaciteta sistema infrastrukture kvaliteta Republike Srbije. Zaključeno je da su projektne aktivnosti doprinele harmonizaciji propisa i unapređenju znanja u oblasti infrastrukture kvaliteta, čime je podržano približavanje naše zemlje tržištu EU u pogledu zakonodavstva, bezbednosti proizvoda i ispunjavanju visokih zahteva za plasman proizvoda na evropsko tržište.
Institut za standardizaciju Srbije je, kao jedan od korisnika ovog projekta, prvi put imao priliku za promovisanje standarda i standardizacije kroz dva TV spota, koji su prikazivani na programu javnog servisa (možete ih pogledati ovde: https://iss.rs/sr_Cyrl/iss-promotivni-spotovi_p1220.html). Pored značajnog uticaja na povećanje vidljivosti u domaćoj javnosti ostvarenog kroz ove reklamne spotove i još jedan promotivni film, u značajne ostvarene rezultate projekta spadaju i seminari o standardizaciji, koji su nedavno održani u regionalnim privrednim komorama u šest gradova Srbije.