Postoji više od jednog načina za menadžment usluga. U današnjem korporativnom pejzažu koji je potpuno baziran na tehnologiji, dve vodeće metodologije dolaze iz sveta razvoja softvera i informacionih tehnologija (IT). Strukturalna implementacija menadžmenta usluga donosi mnoge koristi organizaciji, kao što su veća efikasnost i poboljšani odnosi sa korisnicima. Ovo se odnosi na sve aktivnosti, politike i procese koje organizacija koristi za razvijanje, upravljanje i poboljšanje IT usluga.
Organizacije generalno koriste unapred definisane okvire najboljih postupaka i standardnih procesa da bi obezbedile najbolji pristup implementaciji usluge.
Od nedavno novi pristup prihvaćen širom sveta daje svežu novu perspektivu na to kako da se softver razvija i isporučuje na bolji način. Agile je metodologija koja je donela mnogo veću fleksibilnost korporativnom svetu. Zašto je ona toliko popularna? Zato što unosi agilnost i kreativnost u način na koji razvijamo projekte. Ona se takođe lepo uklapa sa mnogo strukturiranijim okvirima za upravljanje IT uslugama kao što je ISO/IEC 20000-1.
Kombinovanjem najboljih delova obe metodologije može mnogo koristiti kao smernica koja dodaje vrednost novim digitalnim kompanijama. Nedavno objavljen ISO priručnik pokazuje kako se ISO/IEC 20000 serija standarda može upotrebiti u današnjem svetu tehnologije i kako se uklapa sa popularnim metodama kao što je Agile. Intervju sa Dolf van Der Havenom, aktivnim članom ekspertske grupe koja je razvila ISO/IEC 20000-1, možete pročitati na linku: https://www.iso.org/news/ref2696.html