Telefon: (011) 7541-421, 3409-301, 3409-335, 6547-293, 3409-310
E-mail: Prodaja standarda: prodaja@iss.rs Seminari, obuke: iss-edukacija@iss.rs Informacije o standardima: infocentar@iss.rs
Stevana Brakusa 2, 11030 Beograd
Glavni meni

Korišćenje društvenih mreža u kriznim situacijama

Poslovanje savremenih organizacija ne može se zamisliti bez njihovog prisustva u virtuelnom svetu. Pored veb-sajta i onlajn prodaje, nalozi i objave na društvenim mrežama postali su neizostavni deo komunikacije i obaveštavanja.

Uloga socijalnih medija naročito je značajna u situacijama kada je neophodno velikom brzinom saopštiti važne informacije. To, međutim, može biti veoma opasno, jer često dolazi do (ne)namernog brzog širenja dezinformacija, što može naneti veliku štetu.

Ovim pitanjem bavi se novi međunarodni standard, ISO 22329, Security and resilience – Emergency management – Guidelines for the use of social media in emergencies (https://www.iso.org/standard/50066.html). ISO 22329 daje smernice o tome kako organizacije i javnost mogu da koriste društvene medije i da komuniciraju putem njih pre, tokom i posle incidenta. Pored toga, ovaj dokument daje smernice o tome kako društvene platforme mogu da podrže rad službi za hitne slučajeve u upravljanju vanrednim situacijama. Primenljiv je na vladine i nevladine organizacije koje se bave upravljanjem vanrednim situacijama i kriznom komunikacijom.