Telefon: (011) 7541-421, 3409-301, 3409-335, 6547-293, 3409-310
E-mail: Prodaja standarda: prodaja@iss.rs Seminari, obuke: iss-edukacija@iss.rs Informacije o standardima: infocentar@iss.rs
Stevana Brakusa 2. 11030 Beograd
Glavni meni

Tri nova standarda za vanredne situacije

Brojnim besplatnim vebinarima, preporukama, pa i ličnim primerom, Institut za standardizaciju Srbije pružio je svojim korisnicima brojne savete kako da u aktuelnoj krizi, ali i bilo kojoj koja predstavlja rizik za poslovanje, uspostave kontinuitet poslovanja. Živimo u vreme izazova i promena, a od toga koliko je kompanija prilagodljiva promenama i spremna na rizike zavisi i njen životni vek.

Usled aktuelne pandemije mnoge kompanije su morale da prekinu poslovanje, a mnoge će morati još dugo da se oporavljaju. Samo je malo onih koje će proći neoštećeno. S obzirom na sve glasnije pretnje da bi ovakve krizne situacije mogle da budu i učestalije u budućnosti, ako već nismo naučili nešto iz aktuelne krize, pravo je vreme da saznamo koji su to koraci koje moramo preduzeti da bismo se spremili za budućnost. Mnogi će se nekako izvući iz trenutne situacije, ali priuštiti kompaniji da je ovako nešto nespremnu pogodi dva puta... To je već nešto što ozbiljne kompanije sebi ne bi smele da dozvole.

Osnova za sve savete u vezi sa obezbeđivanjem kontinuiteta poslovanja u kriznim situacijama nalazi se u standardu ISO 22301, Bezbednost i otpornost – Sistemi menadžmenta kontinuitetom poslovanja – Zahtevi, koji je Međunarodna organizacija za standardizaciju (ISO) objavila krajem prošle godine. Upravo taj standard je Institut za standardizaciju Srbije objavio u prošlom rešenju o objavljenim i povučenim standardima i srodnim dokumentima (SRPS EN ISO 22301:2020). Standard je preuzet na engleskom jeziku, a korisnicima je na raspolaganju i nacrt ovog standarda na srpskom jeziku, koji se od kraja aprila nalazi na javnoj raspravi i čije se objavljivanje očekuje uskoro. Ovaj standard utvrđuje zahteve za primenjivanje, održavanje i poboljšavanje sistema menadžmenta kontinuitetom poslovanja radi zaštite, smanjenja verovatnoće dešavanja, pripreme za odgovor, odgovor i oporavak od poremećaja kada se poremećaji poslovanja pojave.

Pored ovog standarda, ISS je u aprilskom rešenju objavio i standard SRPS EN ISO 22320:2020, Bezbednost i otpornost – Menadžment vanrednim situacijama – Zahtevi za odgovor na incident, kao i SRPS EN ISO 22395:2020, Bezbednost i otpornost – Otpornost zajednice – Smernice za podršku ranjivim grupama u vanrednim situacijama. Podsećamo, Institut je tokom i posle vanrednog stanja organizovao 7 besplatnih vebinara čiji je cilj uglavnom bio da se korisnicima pomogne u uspostavljanju ili poboljšavanju menadžmenta kontinuitetom poslovanja, komunikacije u vreme krize, ali i kako da postupaju sa prigovorima korisnika. Učestvovalo je više od 500 korisnika, a više o ovim vebinarima možete pročitati na našem veb-sajtu, u delu Vesti i događaji. Ukoliko u ovom periodu želite da organizujemo neku od ovih obuka za vašu kompaniju, bilo da to budu vebinari ili inhaus seminari, sve detalje možete pronaći, takođe, na našem veb-sajtu ili nas možete kontaktirati putem e-pošte: iss-edukacija@iss.rs ili brojeva telefona: 011/3409-340, 011/3409-388.